BURUK

17 march 2011


apa yang nak di post hari ini?


mata berkata pada manusia*
aku adalah penglihat yang sangat termasyur. aku sangat dikagumi manusia. aku adalah aset yang sangat penting kepada mereka. aku lihat segala perkara yang berlaku didepan aku. aku duduk di atas di bahagian muka manusia. ternyata aku lebih berkuasa dari mulut dan hidung. bila aku melihat kadang-kadang sedap memandang, kadang-kadang sakit memandang. aku tahu aku adalah yang paling terpenting. manusia tak mungkin akan menafikannya. kerana mereka akan buta jika aku tiada.


jawab satu suara*
biar buta mata, jangan buta hati.
biar tak melihat dari luar, asalkan dapat melihat dari dalam.
kau mungkin hebat, tapi kau tak punya perasaan seperti aku.


*aku tak punya perasaan?*


sakura, 01:23am





No comments:

Post a Comment