MOTIF

29 march 2011


Aku tegur dia semalam.
aku tegur dia sebab dia sombong.
aku cakap. Oh langsung tak tegur aku ya?
dia tergelak kecil. aku mula tersenyum.
aku tanya dia keadaan dia. dia kata..
baik saja. masa tu aku tengah makan. aku pelawa dia makan, dia menolak.
kata dia sudah kenyang.
aku senang lihat dia tersenyum.
10 minit dia bersembang dengan aku.


dia kemudian minta diri untuk pergi uruskan hal dulu.
aku cakap okey.bye.
dia balas lambaian aku.
beberapa minit kemudian aku pula yang ingin uruskan hal aku.
sampai saja aku di suatu tempat.
aku bertembung lagi dengan dia.
dia sedang tertawa bersama rakannya.
aku biarkan mereka. aku pergi ke suatu tempat untuk urus hal aku.
bila aku patah balik, dia bertembung dengan aku lagi.
berada di depan mata aku.
dia mengambil surat aku.
dia membaca surat penting aku untuk pihak atasan.
dia tanya aku, kerja apa ni?
aku jawab kerja yang belum siap.
dia menganggukkan kepalanya.


aku cakap nak pergi mana?
dia cakap ada kerja lain lagi.
aku kata okey. nanti datang la tengok event ya!
dia tanya event tu bila.
aku bagitau dia bila.
dia kata okey. sambil senyum dia berlalu.
aku pun berlalu,
kemudian dia patah balik dan jerit.
nanti awek dia nak datang juga kat event tu.
dia sengih sambil menunggu jawapan aku.
aku terdiam!
aku pusing dan jawab...MOTIF?


*whatever*


sakura, 09:26am

No comments:

Post a Comment