LAMBAT

26 march 2011

selalu lihat dia berjalan di kawasan ini.
selalu lihat dia bersembang dengan sahabat dia.
selalu tersenyum memerhatikan dia.

aku nampak dia di hadapanku.
kenapa kaku ni?
cepat lah pergi tegur dia.
macam mana?
aku sendiri pun tak tahu.

aku cuba bangun,
kenapa kaki aku berjalan ke arah lain?
sahabat dia terlihat aku yang tak menentu.
sahabat dia bisik sesuatu ditelinga dia.

apa yang mereka bisikkan tu?
kenapa aku tak dengar?
aku harus tahu.
aku takut sebenarnya.

dia bangun.
berjalan ke arah yang sama aku berdiri.
aku berselisih dengan dia.
"hye." kata dia pada aku.
mata aku terbuka luas.
aku terkejut,tergamam.

apa yang aku harus buat?
jawab apa nanti?
takutlah nak jawab.

aku harus cepat jawab.
atau..
aku mungkin terlambat nanti..
mungkin sudah terlambat..

*melihat sesuatu*

sakura, 02:58am


No comments:

Post a Comment