BICARA KUNANG

28 april 2011


aku lihat dia.
dia senyum pada aku.
aku balas senyum dia.
dan aku kalihkan pandanganku secepat mungkin.
kenapa aku buat begitu?


dia layan aku seperti sahabat.
aku tidak.
aku mula menyimpan rasa.
entah bila perasaan itu hadir.
aku sangat sakit melihat dan merasa keadaan ini.
aku tidak tahu apa rasa dia pada aku.
samakah seperti aku?


aku pendam sendiri lah.
kamu semua sibuk kenapa?
kamu semua tak tahu apa rasa aku.
ya! aku tak mengharap. aku mula membuang perasaan "mengharap" aku tu.
sebab aku takut diri aku termakan lagi nanti.


aku cuba cari di mana dia walaupun aku mengelak dari mencari dia.
kenapa?
perasaan itu hadir ketika aku melihat engkau?
jahat! aku benci kau! kenapa kau buat aku macam ni.
kemudian kau masih boleh lagi lemparkan senyuman pada aku.
kau kelirukan diri aku.
apa sebenarnya rasa kau?
tolong. katakan sesuatu.
aku perlu jawapan. agar aku tidak terus memerhatikan kau.




*kunang-kunang menari*


sakura, 00:29am

No comments:

Post a Comment