TAJAM

15 april 2011


setiap kali aku melangkah keluar dari pintu rumah kecil ini.
aku mula bersedia dengan bekalan aku.
bekalan aku yang dipanggil "cabaran"


setiba sahaja aku di destinasi aku.
aku mula melihat orang yang sama berbeza situasi.
kenapa aku rasa seperti ditindas dalam diam?
baik dia pada aku, seperti tidak ikhlas.
aku  mula merasakan dia benci aku sedikit demi sedikit.
"kenapa kau layan aku dengan baik kalau akhirnya kau khianati kepercayaan aku?"
aku tiada tempat luah lagi.
bagaimana harus aku luahkan.
dalam diam kau bicara tentang aku.
dalam diam kau menuduh aku.
dalam diam kau meluat dengan aku.


aku cuba bertahan. 
aku masih kuat.
dan mampu tangani masalah ini.
aku bisa hidup tanpa dia.
dia bukanlah siapa-siapa bagi ku.
cuma sahabat plastik., yang tahu menarik perhatian orang.


pergi matilah dengan omongan kau tu.
kau ingat kau dah tahu semua. 
teruskan memandang hina tentang diriku
teruskan memandang terkejut. tapi malu2 jer.
janganlah snap gamba. 
ambil ni. pena tajam. tulis atas kertas tapi kau jangan tampal lagi.
aku tahu kau akan mati jua.


atau....


*melihat hampir*


sakura, 02:08am





No comments:

Post a Comment